Translate

sábado, 16 de mayo de 2020

EL CONCEPTE DE MOL



Mira't aquest vídeo de YouTube per a entendre d' on ve la necessitat de crear un concepte com el de mol. Els exemples que han triat per fer la comparativa amb el nostre món quotidià no són del tot del meu agrad però pense que són útils. És important que després de mirar el vídeo et lliges en la descripció el text que s' ha posat. És més, et recomanaria copiar-lo a la llibreta.
 
A continuació, mira't aquest altre vídeo per a entendre la connexió entre el concepte de mol, el nombre d' Avogadro i la massa molar.
 
 
Ara, pots consultar el segon subapartat del tercer apartat de la unitat número 10 del llibre online per a reforçar el concepte de mol. En aquest cas, no em resulta massa clar com funciona la part de la dreta, la que sol ser interactiva, per a que tú pugues practicar experimentant online. El que sí que veig que val la pena és la calculadora de masses atòmiques i molèculars.
 
TASCA: M' agradaria que utilitzares aquesta calculadora per a calcular la massa molar de les següents substàncies: aigua, diòxid de carboni, amoníac, oxigen molecular, nitrogen molecular, hidrogen molecular, àcid clorhídric, àcid sulfúric, àcid nítric i hidròxid de sodi. Si encara no coneixes la fórmula química d' alguna d' aquestes substàncies (no et falta quasi res per a aprendre-les) pots buscar-les per Internet. És important que expresses aquestes masses molars en les unitats adequades: g/mol. Envia'm aquesta tasca a l' activitat que trobaràs en AULES titolada CÀLCUL DE MASSES MOLARS abans del dimecres 20 de maig a les 18:00.
 
De fet, per a autocorregir l' exercici i comprovar si estàs entenent el concepte de mol t' aconselle accedir a la següent página del llibre online i llegir-la prenen-te el teu temps i pensant molt conscientment què vol dir el que estàs llegint: mol.
 
Mola o no mola?
 
Ànim!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario